Het Drechtsteden Bachkoor zal op 25 oktober in Dordrecht en op 1 november in Delft de Hohe Messe van Johann Sebastian Bach uitvoeren. Het koor heeft het ROC Da Vinci Design & Media benaderd om te assisteren bij de promotie van deze bijzondere gebeurtenissen.
Het koor heeft de studenten uitgedaagd om zich vooral op jongeren te richten met hun ontwerpen, in de hoop een breder en jonger publiek aan te trekken voor de concerten. Het project maakt deel uit van een schoolopdracht waarbij tien groepjes studenten uit het 3e en 4e jaar betrokken zijn. Onder begeleiding van docent Joram de Bruyne presenteren de studenten hun creaties aan het koor.
Op 13 januari hebben de studenten een variatie aan ontwerpen gepresenteerd, waaronder posters, website-ontwerpen en sociale media campagnes. Het Drechtsteden Bachkoor was aangenaam verrast door de verscheidenheid en originaliteit van de inzendingen.
De PR-commissie van het koor zal de ontwerpen beoordelen, feedback geven en hoopt samen met enkele studenten een definitief campagne-ontwerp te realiseren.
Fotografie: Drechtsteden Bachkoor.